Referenser


Trebarnsmamma

Efter att ha fött mitt tredje barn  och fått insulinbehandlad graviditetsdiabetes stod det klart för mig att jag måste göra en livsstilsförändring för att slippa ta insulinsprutor resten av mitt liv.

Hjälpen jag fick av Melinda var helt klart avgörande för min framgång. Ensam var jag inte stark gällande detta. Melinda och jag träffades flera gånger. Vi gjorde tester för att få en överblick över mitt nuvarande läge. Hon gjorde en träningsplan och -program anpassat till mig och följde sedan upp och ändrade program enligt mina fysiska behov. Hon peppade och pushade mig. Det var viktigt för mig att ha någon där som kollade och frågade hur jag mådde, som gladdes med mina framgångar och förstod då det kändes tungt.

Jag ändrade mina kostvanor och fick bort mitt sötsug. Mitt blodsockervärde blev jämnare tack vare LCHF kost.

Idag är jag 11 kg lättare, kan springa nästan 4 km/h snabbare än då jag började springa. Jag har sällan nack- och ryggproblem och har sluppit ständig värk i kroppen. Jag räknas inte längre till typ2 riskgrupp och jag är piggare och gladare och orkar mycket mera i vardagen.

Träning och motion är idag en del av min vardag. jag lärde mig göra den enkel och lätt tillgänglig. Då finns det inga undanflykter. -Den bästa träningen är alltid den som blir gjord!

Nina

Nina före bild Nina efterbild

 

 

 

 

 

 


40-årig kvinna

Efter diverse antal försök att få bort min övervikt, utan att lyckas, började jag förstå att det här klarar jag inte ensam.

Efter första träffen med Melinda kände jag att det äntligen fanns en människa som förstod mig och mina problem med övervikten. Det var första gången som jag kände respekt för det som någon sade åt mig om min övervikt.

Det bästa var att hon såg hela mig som en helhet, hon fokuserade inte bara på en sak. Visst har jag känt lite stress inför våra träffar då vi skulle ut och springa och träna de första gångerna men Melinda lovade att hon skulle ”ta emot” mig om jag skulle falla. Det kändes tryggt bredvid henne, då vi i lugn takt så småningom ökade både takten och löpningen.

Sakta men säkert har jag fått in rutiner och motion i min vardag. Jag har blivit mera medveten om hur och när jag skall äta. Har även fått mod att göra sånt som jag inte vågat tidigare och har också insett att detta är ingen ”quickfix” utan en förändring som tar tid.

Mia